onsdag 9. desember 2009

Snart jul


Tiden flyr så alt for fort og nå venter jeg på reparatør til vår Miele kaffemaskin, som lager deilig latte til meg hver morgen. Det er noe tull med melkedysen, men heldigvis har Miele helt fantastisk service!

Så etter reparatør har vært her planlegger jeg en liten løpetur, også lage knäck:

2 dl fløte
2dl sukker
2dl lys sirup

1 dl mandel evt skolede
- kok på middels varme fløte sukker og sirup i ca 15-13 min, gjør en kuleprøve for å se om knäcken er ferdig(vann i glass drypp knäkck i og forsøk å lage en kule). Legg hakket mandel i egnede former og fyll. Settes kaldt før det legges i oppbevaringsglass med papir i mellom for at de ikke skal kladde seg sammen.

Oppskrift på mer julgodis/ julegotteri finner du her

Også har jeg kjøpt en plakat fra.............................................................

Ingen kommentarer: