fredag 30. oktober 2009

Cæsar salat

I dag blir det cæsar salat og kyllingfilet til middag. Har så mye gammelt brød samt romanosalat liggende.

Krutonger: del opp brød i terninger, ta olivenolje og hvitløk(1 skive 1 ss olje, altså etter hvor mange som skal serveres) i en pose rist for å få olje og hvitløk jevnt fordelt. Sett ovnen på 175 grader, stekes i ca 8 min. La krutongene avkjøles.

Dressing: 1 eggeplomme, 2 ss melk, 2ss sitronsaft, 1/2 ts dijonsennep, 1-2 fedd hvitløk, 2 ss olivenolje, 2 ss nøytralolje, ca 1,5 dl revet parmesan, salt & pepper
 Stek kyllingfileen og kryddre den ettre smak, deles opp i passe biter.
Legg opp romanosalat, dressing,  krutonger, kylling og fyll Zenato Bardolino Chiaretto i et glass, også: VÆR SÅ GOD!




MEN før jeg lager middag skal jeg strikke og sy  litt.  Fordi denne luen vil jeg snart ta på meg og gå en liten tur.

Ingen kommentarer: