mandag 30. november 2009

Endelig mandag!

Fredag gikk med til å gjøre siste innspurt før helgen: lutefisklag, og barnedåp! Så derfor ble de sushi fra sushiexpress, og litt TV med gullrekka. Så tidlig kveld før lørdag.

For å forberede oss til et stort og godt lørdagsmåltid tok vi bena fatt og spaserte en trekvarter hjemmefra. Som alltid serveter våre gode venner fantastisk god lutefisk med riktig tilbehør: bacon, ertestuing, mandelpotet og akevitt.  Til dessert fantastisk god konfekt og kaffe, man trenger litt søtt etter fet og god mat.

Klokken halv tolv var de fleste mett og belåten som man sier i Sverige. Da tok vi bussen hjem, og han som var busssjåfør i den bussen hadde det travelt! Lenge siden jeg har hatt en slik buss tur. Før natten kom så ble siste vask og forberedelser til dåpen gjort.


Søndag: bunadsforberedelser!!! Stryke bunadskjorter er ikke gjort i en fei! Alt går, det umulige tar bare litt lengre tid...tre skjorter. Bildet er hentet fra NRK, og det er bunadsaum som har montert min bunad men bestemor som broderte!!!

Dåpen var familiegudstjeneste og derfor ikke streng preken i kirken. Der etter dro alle hjem hit til oss, det er ikke min sønn som ble døpt men mitt fadderbarn! Det ble stelt i stand til stor fest med god mat og godt samvær.


Så derfor godt folk har jeg i dag tenkt å ha litt fri før nattevakt. Har kjøpt Gods & Gårdar Klassisk Jul som jeg nå skal kose meg med. Og en riktig god kopp dobbel cortado.

Ingen kommentarer: